درب، پنجره و یراق آلات

درب، پنجره، شیشه، قفل و یراق آلات

درب، پنجره و یراق آلات

درب، پنجره، شیشه، قفل و یراق آلات

پنجره دوجداره upvc چه فرقی با پنجره آلومینیومی دارد؟



در این مطلب قصد داریم ویژگی ها و تفاوت های پنجره دوجداره upvc با پنجره آلومینیومی را شرح دهیم تا هنگام خرید بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید.

 

 

کدام عایق بهتری هستند؟


آلومینیوم رسانای گرماست و به راحتی حرارت را از خود عبور می دهد که همین مساله یکی از عیب های پنجره های آلومینیومی است. تولیدکنندگان پنجره های آلومینیومی برای برطرف کردن این مشکل از ماده ای به نام ترمال بریک استفاده کرده و آنها را به قاب های پنجره ها اضافه می کنند. با کمک این ماده پنجره عایق بهتری می شود، اما قاب پنجره دیگر یکپارچه نیست. از طرفی مشکل دیگر این روش بالا رفتن قیمت پنجره الومینیومی می باشد.

اما در مقابل پنجره های upvc از تبادل هوای بیرون و انرژی جلوگیری می کنند. آنها عایق حرارت هستند. یکی از ویژگی های پنجره دوجداره upvc این است که می توان آنها را از پروفیل های چند حفره ای ساخت. این حفره ها پنجره را عایق بهتری می کند که با عایق خاصی در پنجره upvc احاطه شده اند که برعکس حالت حفره پنجره های آلومینیومی هوای بیرون وارد ساختمان نمی شود.


خاصیت ضد حریقی آنها


پنجره upvc در برابر حریق مقاوم بود، آتش نمی گیرند و باعث افزایش آتش نمی شوند. در حالی که پنجره آلومینیومی در برابر آتش آسیب جدی می بینند و با حرارت از بین می روند.


مقاومت پنجره دوجداره upvc در برابر پنجره آلومینیومی


به دلیل اینکه اتصالات پنجره های upvc  به هم جوش می خورد آنها پوسیده نمی شوند. از طرفی چون آنها با بست های مکانیکی به هم وصل شده اند، مقاومت بسیار بالایی دارند. به طور کلی پنجره دوجداره upvc نسبت به پنجره آلومینیومی مقاومت بسیار بهتری دارند.

پنجره آلومینیومی به راحتی پوسیده و خورده می شوند و با گذشت زمان نیز رنگ آنها تغییر می کند. همچنین در شرایط آب و هوایی بد احتمال شکستن قاب پنجره وجود دارد. این پنجره ها در برابر آلودگی هوا، گازها و کودهای شیمیایی مقاومت کمی دارند و همین طور این ماده به دلیل رسانا بودن موجب زیاد شدن میعان می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.